Következő kérdések motoszkálnak bennem, amit megbeszélnék a reggelin:
Üzlet
- Mi ad versenyelőnyt egy FM cégnek? Csak a költségvágás? Vagy van helye a technológiai fejlesztésnek, innovációnak?
- Egy ingatlan igazgató, egy vállalat létesítmény gazdája (A Megrendelő) csak költség gazda, vagy valamilyen szinten hozzá tud járulni cége eredményéhez? Létezik-e hozzáadott érték a létesítménygazda részéről?
- A Megrendelőnek milyen innovációt kell végrehajtania, és mit várjon a Szolgáltatótól? Hogy kapcsolódik a harmadik oldal az innováció területén?
- Van-e közös érdekünk, hogy egy klasztert állítsunk fel K+F projektre?
Adat az üzlethez
- Digitális világ korában rendelkezünk e elég adattal?
- Milyen információ, adat kell a létesítménygazdálkodás területén?
- Hogy szerezzünk adatot? – Lézerszkennelés, nyilvános felhők, benchmark, social média.
- Hogy kezeljük, dolgozzuk fel, értékeljük az adatot? – Nem technológiai értelemben
Üzlet folyamat szabályozása
- Folyamatok szabályozás kinek jó? Megrendelőnek,szolgálatónak, annak aki megcsinálja?
- Miért van ilyen kevés SLA, ha van is inkább műszaki specifikációt jelent?
- SLA tartalma, minősége, használata, a szervizkönyv és SLA. Szempontok egy SLA-hoz.
Összkép
- Hogy függ össze a folyamatszabályozás és az információ? Üzleti modell szintjén és alkalmazás szintjén? Milyen fejlesztés, innováció kell, hogy a teljes projekt versenyelőnyt hozzon?
Kuczogi László